zondag 9 februari 2014

30 voor 30: een tussenstand

Een nieuw levensjaar werd gisteren in gang gezet, in kleine kring en met pannenkoeken, cupcakes en oliebollen, omdat wij toch liever in de zomer onze verjaardag vieren

Een nieuw levensjaar, dat betekent ook: tijd om mijn 30 voor 30-lijstje nog eens te bekijken.

Waarmee ben ik bezig?


2. cursus copywriter volgen (Syntra)
Nog een stuk of zeven zaterdagvoormiddagen en ik mag - hopelijk - een nieuw diplomaatje aan mijn palmares toevoegen. 

9. huis kopen en renoveren / huis bouwen (maar waarschijnlijk het eerste) 
Ik vertelde het hier nog niet expliciet, maar we gaan dus toch voor het tweede: wij bouwen een huis! Maar niet direct. Er volgt eerst een periode waarin we zo ongeveer zullen kamperen in ons net bewoonbaar huis en op ons stukje grond. Want wij zijn avonturiers en rare kwieten en gewoon zo überblij dat we uit ons huurhuis zullen weg zijn. Weg van de immer blaffende Duitse scheper van de borderlinebuurman, bijvoorbeeld. Fun fun fun! 

15. vegan kook- en bakboek voor beginners schrijven (het is een eco-creatief boek geworden)
Het wilde idee was om voor mijn 30ste een boekje 'vegan voor beginners' te schrijven. Gewoon voor de leute, zonder uitgever, zonder regels, zonder stress. Maar toen kreeg ik dus die geweldige vraag om een nog plezanter soort boek te schrijven. Dus laten we maar akkoord gaan dat ik puntje 15 binnenkort als 'gedaan' aanduid. Ik zal een boek geschreven hebben, maar of er ooit nog een tweede boek met mijn naam onder de titel komt, tja, daarover laat ik het lot beslissen, denk ik.
Art d'Eco in de voorjaarsbrochure van Davidsfonds - toen werd het plots zo echt!

17. kleedjes en (lange) broeken voor mezelf maken 
Kleedje 1 en shortje 1 zagen jullie al passeren, plannen voor kleedje 2 en een lange broek staan helaas vrij laag op het prioriteitenlijstje tegenwoordig. Ah ja, wij zijn fanatiek bezig met puntje 9. 


Wat heb ik gedaan?


5. nog een paar tattoos laten zetten
Een tattoo laten zetten is niet moeilijk. Er een mooie foto van nemen daarentegen. Gedaan, maar de fotografische bewijzen volgen later. 't Is niet dat ze gaan lopen, hé.

12. workshops geven 
Oh, workshops geven, ik vind weinig plezanter. Dankzij StyleMeGreen en ook op vrijwillige basis kon ik er in het verleden al enkele geven, maar de goesting om er nog veel meer te geven is zeer aanwezig. 

20. seitan leren maken
Check! 

22. eco verzorgingsproducten maken
Al voor de start van het lijstje was ik bezig met experimenteren met zelfgemaakte cosmetica, maar de laatste maanden groeide het aantal experimenten. Tegenwoordig puilt mijn badkamerkastje uit van de zelfgemaakte producten. Zo erg dat ik moet gaan destashen ... (zo noemen beautyblogster dat toch, zeker?)
mijn 'laboratorium', ahum

Oh ja, er waren ook twee mislukkingen.


6. Go Pass kopen en 5 uitstapjes daarmee doen (Antwerpen, Brugge, Limburg, de Ardennen, ...? (voor 26!) 
Tja, andere prioriteiten gooiden roet in mijn reisplannetjes. De laatste uitstapjes met de Go Pass gebeurden in het kader van het boek. Vanaf nu zal er nog minder met de trein gereisd worden. Zo duur!

14. naar een paar musea gaan voor 1 euro (1euromuseum.be) (voor 26!) 
Tja, idem als hierboven: andere prioriteiten. Ooit, als ik niet meer weet wat te doen, bezoek ik gegarandeerd een paar musea.

11 opmerkingen:

  1. Amaai, niet stilgezeten, jij. Veel succes met de bouwplannen. Dat lijkt me inderdaad nogal een avontuur.

    En als je ooit wat eco verzorgingsproducten wil verpatsen, je weet me te vinden hé! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkige verjaardag! En heel leuk om je lijst te zien afslanken, goed bezig daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt zeker ni stil gezeten, succes met de plannen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met wat je al bereikt hebt! :D vooral het boekje, al klonk vegi voor beginners ook interessant! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hiep hoera voor de jarige Kelly, ik doe een flesje biowijn open en zeg "Schol, op uw gezondheid!" Ik wens je in je nieuwe levensjaar veel nieuwe plannen en dromen x Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai,een vrouw met ambitie! Ik vraag me al af wat die 40 voor 40 zouden kunnen zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even nieuwsgierig doen, maar, hoe maak je dan zelf seitan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak het met glutenpoeder, water, kruiden en sojasaus. Ik maakte er een filmpje over (hier te zien), maar daarin staat geen recept, dus goed, niet erg nuttig ;)

      Ik gebruik altijd het basisrecept uit De Dikke Vegetariër, maar het internet staat vol recepten. Je kan het ook met meel maken als je geen glutenpoeder vindt.

      Verwijderen