vrijdag 15 maart 2013

Zacht, grijs en geel, een beetje op z'n Oons

Een paar maanden geleden kochten we een lichtgrijze zetel. De zetel laat helaas op zich wachten, maar de kussens liggen klaar. Voor de kussenhoezen besloot ik Oon-gewijs te werk te gaan. In dubbele zin dan nog: de tutorial is van haar hand, maar ook het idee van de kleurencombinatie. Dat grijs en geel mooi zijn, zag ik op haar blog immers al meerdere keren

Nu, helemaal op z'n Oons is het natuurlijk niet. De stoffen zijn tweedehands en voornamelijk restjes, de look & feel is niet bepaald strak. Voor ik aan dit projectje begon, zweefde deze foto in mijn hoofd. Het was dan ook niet de bedoeling dat mijn kussens zo'n hoog ... tja, hoe noem je dat ... 'gepuzzeld'-gehalte zouden hebben. Maar mijn volle stoffenkast smeekte mij geen stoffen te kopen. En aldus gehoorzaamde en puzzelde ik. Waardoor het minstens drie keer zo lang duurde om een kussenhoes te maken, ja. 

Ik wilde een voor-foto maken, maar één foto later was de batterij van mijn fototoestel op. Links zie je dus een deel van de restjes, rechts één van de bijna-afgewerkte restjescomposities.


Het eindresultaat: twee kussenhoezen voor bijna geen geld. 


De donkergrijze versie vind ik geslaagd, de lichtgrijze versie iets minder. Maar mijn restjesdoos werd lichter, dus op dat vlak is de missie wel geslaagd.

Nog een paar detailfoto's voor de liefhebbers: 

een verliefd koppeltje verdoezelt een gaatje in de mooie, zachte, grijze stof

een smal reepje lapjes om de hoes groot genoeg te maken 



een restje zelfgestempelde vogeltjes kon natuurlijk niet ontbreken

Na uren puzzelwerk en wat gepanikeer na het lezen van de handleiding (ik zag het niet echt, hoe het in elkaar zat, maar dat ligt wellicht aan mij en mijn gewoonte om handleidingen met meer foto's te gebruiken) zijn mijn eerste kussens met paspel en rits klaar. Oh ja, er zullen er nog volgen!


Materiaal: tweedehands gekregen stof (gratis) + tweedehands gekochte stof (goedkoop) + biais voor paspel uit de kringwinkel (goedkoop) + ritsen van hier.

26 opmerkingen:

  1. Oh, maar ik ben fan van restjes- en tweedehandsgebruik! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi allemaal.....die met de gestempelde vogeltjes is mijn favoriet!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk idee om restjes weg te werken :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel creatief met een mooi resultaat! Recycling zoals het hoort!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow optimaal recycleren! Mooi resultaat, de donkere is ook mijn favoriet, maar die ander mag er ook zeker wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. God wat een werk dat puzzelen! maar wel een leuk resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow dat ziet er echt goed uit! Vind de variant met de vogels erop het leukste, al vind ik de donkere variant wel een mooiere kleur grijs inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon in elkaar gepuzzeld, mooi, ecologisch en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze allebei héééél mooi! Alweer puik gewerkt, Kelly!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Detail van het verliefd koppeltje maakt het nét zo mooi!

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  11. grijs + geel is echt een topcombinatie! Ik vind dat met die vogeltjes 't mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wouw ik ben helemaal weg van de grijs gele, die volgetjes zijn ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Die zijn echt heel mooi geworden! Schoon gedaan, Kelly!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar de donkere (dat koppeltje: *smelt*), al mag de lichtgrijze er ook best zijn. Ik blijf namelijk fan van uw vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een werk. Maar wel zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heel creatief en vindingrijk gemaakt, en ze zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die kaboutertjes, zaaaaaaalig!!!! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai, daar moet heel wat reken-, teken- en puzzelwerk in gekropen zijn! Maar wat een resultaat: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje wat ben jij creatief, gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi! Leuke inspiratie voor mijn eigen kussenhoezen. Ook wij hebben een lichtgrijze zetel gekocht. wat een toeval ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 'k Vind dat nog wel iets hebben, dat bijeen gepuzzeld. En anders is het gewoon ook heel origineel :D

    BeantwoordenVerwijderen