zaterdag 9 februari 2013

I wanted to ride my bicycle

Op de eerste zaterdag van mijn jaar als 25-jarige weigerde mijn fiets pertinent dienst. Na een iets te korte nacht vertrok ik naar de les. Helaas, ik geraakte maar tot het einde van de straat. Daar begon hij, mijn 13-jarige fiets, te puberen. De ketting lag op de tandwielen, toch trapte ik door, waardoor ik geen centimeter verder geraakte. Onbegrijpelijk, vond ik. En toen werkte hij toch weer mee. En 5 meter verder toch niet meer. Ik vervloekte hem, op dat vroege uur. Woedetranen bevroren in mijn ooghoeken. Ik probeerde meneer Fiets te doen werken, maar het mocht niet zijn. 

Vanmorgen om half negen besloot ik dan maar om naar de fietsenmaker te wandelen i.p.v. naar de les te gaan.

Uiteraard met mijn beste wandelschoenen.


Gelukkig passeerde ik ook een schoon tafereel. De Dender, de zon, bomen en een (op de foto nauwelijks zichtbaar) fietspad - ideale route voor mensen met niet-puberende fietsen.



(Het label "liefde voor de fiets" is op dit moment misschien enigszins verwonderlijk, maar ach, wat zou ik zonder hem zijn? Dus ja, ondanks zijn onhebbelijkheden: liefde voor de fiets. En binnen een paar uur is hij - hopelijk - terug de oude!)

12 opmerkingen:

  1. beterschap voor die fiets,en je mag er altijd ene lenen he ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, veel beterschap! Meer kan ik niet zeggen. Oh jawel, en een schoon foto :) 'k zou toch wel een klein beetje blij zijn als ik bij dat zicht zo traag passeer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijne fiets liet het deze week ook afweten, gelukkig snel gemaakt bij de fietsenmaker. Oef! Want zonder fiets is het dagelijkse leven maar triest.. en traag. En pijnlijk voor de voetjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fiets verdient liefde. Niet ter personalisatie, maar ik kan mijn fiets niet puur als een ding beschouwen. En echte liefde, dat is ook de schoonheid in de gebreken van een ander zien? En leven, dat is toch niet plezant als alles perfect gaat? En af en toe hebt ge wat avontuur in het leven nodig?

    Ik snap uw liefde voor de fiets volkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fietsen, het is wat he. Maar ik zie de mijn ook graag hoor :) Mooi zicht had jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga mijn fiets dringend binnen moeten doen als ik niet in hetzelfde scenario wil belanden. Op den duur vergeet hoe gemakkelijk een fiets die helemaal in orde is trapt. Ik moet er echt werk van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms zit het echt niet mee hè?! Maar wat mooi hoe je het mooie meteen weer uit het leven haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij had dus echt een reden om niet in de les te zijn. -;)Mooie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hopelijk laat ie zijn puberkuren achterwege nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja! Ik moet mijn fiets nog steeds laten maken.. Toen ik nog in een dorpje woonde had ik ook heel veel liefde voor mijn fiets (ik heb geen rijbewijs). Maar sinds ik in een stad woon is de liefde toch een beetje verwaterd, hij staat al bijna 2 jaar stil dus de banden zijn helemaal uitgedroogd. Toch wel onhandig als ik ergens naar toe moet waar je met het openbaar vervoer niet zo goed kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen